Category: Εποχιακά

Τάρτες με μαρμελάδα μανταρίνι

Το σημερινό τραπέζι είχε καταμερισμό εργασίας: άλλος ανέλαβε τα σουτζουκάκια, άλλος την πίτα, άλλος τη σαλάτα, άλλος να φέρει τα κρασιά κι εγώ το γλυκό (τι έκπληξη!).

Τα σουτζουκάκια είναι ένα υπέροχο φαγητό, ωστόσο μου παίρνει περίπου 18 ώρες να το χωνέψω, οπότε για το γλυκό έψαχνα κάτι ελαφρύ και όξινο, να σπάσει την εσάνς του κύμινου και των πολλών μπαχαρικών. Είχα στο ψυγείο σπιτική μαρμελάδα μανταρίνι (το μυστικό είναι στα κομμάτια από τη φλούδα του φρούτου, που της δίνουν μια πιο έντονη γεύση), οπότε σκέφτηκα να φτιάξω κάτι ανάμεσα σε ατομικό cheescake και τάρτα. Για να υπάρχει μια γευστική ισορροπία στον ουρανίσκο, έφτιαξα μια πιο άγλυκη κρέμα, σε σχέση με το κανονικό cheesecake, για την οποία χρησιμοποίησα την αγαπημένη ricotta με το διαχρονικό mascarpone και για την τσαχπινιά εσπεριδοειδών έβαλα λίγο ξύσμα από πορτοκάλι (αν έχετε μανταρίνια, ακόμα καλύτερα!).

Τα τααααα!

Τάρτες με μαρμελάδα μανταρίνι

(more…)

(Παγκρατιανή) Γιαρμαδόπιτα

Όταν πριν μερικούς μήνες κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Τομ Ρόμπινς “Θιβετιανή ροδακινόπιτα” σκέφτηκα ότι αυτό θα ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον γλυκό. Πώς να κάνουν άραγε τα ροδάκινα στο Θιβέτ;

Τα ροδάκινα, οι γιαρμάδες και τα νεκταρίνια είναι 3 λόγοι για να αγαπάς το καλοκαίρι (εντάξει, υπάρχουν και μερικοί ακόμα όπως το κατόλ, η ξυπολυσιά και τα σύκα), οπότε όταν είδα αυτή τη συνταγή στο απίθανο blog “Νεανικόν” του Άρη, ένιωσα την κουζίνα να με καλεί ως άλλη Σειρήνα μετά από 1 μήνα (οι διακοπές και το καλοκαίρι ξυπνούν το λυρισμό μέσα μου και σκαρώνω ρίμες).

Είναι πολύ εύκολη και οικονομική συνταγή, με ελάχιστα υλικά, χωρίς αυγά, γάλα, βούτυρο και ζάχαρη (στην πρωτότυπη συνταγή έχει αλεύρι ολικής ή Ζέας, εγώ έβαλα λευκό γιατί είχα απόθεμα) και ως γλυκαντική ουσία χρησιμοποιείται το νερό όπου μουλιάσαμε τις σταφίδες. Αντί για ροδάκινα, έβαλα γιαρμάδες, ζουμερούς και αρωματικούς από το χωριό.

Η Παγκρατιανή Γιαρμαδόπιτα μόλις βγήκε από το φούρνο!

Γιαρμαδόπιτα

 

(more…)

Sharing the kitchen: Καριόκες με τον μπαμπά

Ο μπαμπάς μου δεν είναι ζαχαροπλάστης, είναι όμως γλυκούλης (σαν εμένα!) και μερακλής. Δεν ξέρει να φτιάχνει άλλα γλυκά, ούτε να μαγειρεύει, ξέρει όμως να τα τρώει όλα (συγγνώμη μπαμπά, ας είμαστε ειλικρινείς, it runs in the family). Εδώ και χρόνια, κάθε Χριστούγεννα φτιάχνει καριόκες, μια συνταγή που κάπου βρήκε, αλλά με δικές του προσθαφαιρέσεις (και με πολύ αυτοθυσία όλης της οικογένειας να τις τρώει και να λέει τα συν και τα πλην) την τελειοποίησε κι έτσι έχουμε τις περίφημες καριόκες του μπαμπά! Bonus track: η μοναδική, αυτοσχέδια συσκευασία για να βγαίνουν ομοιόμορφα ρολά – σύντομα θα την πατεντάρουμε και θα γίνουμε γκαζίλιονερζ!

Οι καριόκες του μπαμπά μου

(more…)